dinsdag 3 november 2009

Betere verkeersveiligheid door eenrichting en bestemminggebied aanwijzen..



Door diverse straten eenrichting te maken en ook invalswegen zoals Zandstraat veelal eenrichting te maken ontstaat een zeer goed gestructureerd verkeersplan omdat je meer ruimte krijgt en meer veiligheid creerd.

Door veel meer rust te creeren in wegen en toevalswegen zal een veel rustiger straatbeeld ontstaan en zal tevens een veel veiligere straat gecreerd worden.

Door verkeer op juiste manier aan te sturen puur alleen al door verkeersborden kan een veel gestructureerdere manier van rijden aangeleerd worden door bezoekers en bewoners van het centrum van Veenendaal.

Op veel plaatsen is inmiddels eenrichting verkeer ingesteld in het centrum en is het bewezen dat er minder verkeersdrukte aanwezig is door middel van " onodig sluipverkeer" wat bij normaal twee richtingverkeer veel meer aanwezig is.

Door duidelijke structuur in de wegen aan te leggen kan je automobilisten veel beter en vooral sneller naar parkeerplaatsen loodsen en is er sprake van veel hogere veiligheid omdat er veel meer structuur ontstaat in een veel rustiger en veel overzichtiger straatbeeld.

De groene pijltjes geven ongeveer aan hoe ik dit zie, de roze belijning is het gebied wat naar mijn inzien afgesloten moet worden voor NORMAAL doorgaand verkeer. ENKEL bestemmingsverkeer zoals bewoners en klein transport grotendeels aangestuurd vanuit een verzamelcentrum zoals reeds eerder is aangegeven op deze site.

Op deze manier zal een veel duidelijker straatbeeld gaan ontstaan in en naar het centrum toe.

In later stadia kunnen ook toevalswegen eenrichting verkeer worden gemaakt waardoor nog veel meer rust gecreerd gaat worden in de intens drukke en zeer onveilige toegangswegen naar het centrum toe.


* veiligere verkeerssituatie ( minder verkeersongelukken)
* mooier aanzicht straten
* Betere en overzichtelijke structuur
* veel meer ruimte voor groend in centrum gebieden.
* Meer ruimte voor water zoals grachten..

Geen opmerkingen: