zaterdag 31 oktober 2009

Afsluiten grotendeels vrachtverkeer centrum Veenendaal..


Door het grotendeels afsluiten van vrachtverkeer in het centrum van Veenendaal kan een einde gemaakt worden aan jarenlang onveilige straten en vooral veel schade veroorzaakt door grote vrachtwagencombinaties die veelal door het centrum heen manouvreren.


Door een groot gezamenlijk opvangcentrum te creeren zoals bijvoorbeeld TPG langs de A12 zal transport veel sneller maar ook veel gestrucureerder kunnen plaatsvinden.
Door goederen centraal te laten aankomen kunnen ook erg veel voordelen benut worden zoals het eventuele tijdelijk opslaan van spullen die later weer doorgevoerd moeten worden naar derden.

Door een systeem in werking te zetten van eventuele kleine electrowagens die goederen op vaste tijden richting het centrum verplaatsen zal het centrum niet alleen veiliger gemaakt kunnen worden maar zal ook een einde gemaakt worden aan honderdduizenden euro,s schade aan straatmeubilair, verlichtingen en vooral aan wegen.

Een dergelijk systeem van opvang zou eventueel in samenwerking met uitkering instanties van de grond kunnen komen omdat soortgelijke bedrijven zoals IW4 ook als succesvol genoemd mogen worden.

Op deze manier kan aan alle partijen een oplossing geschonken worden en zal naar mijn idee ook de kosten voor herrinrichten van de stedelijke gebieden van de afgelopen tientallen jaren een einde gemaakt kunnen worden.

Uiteraard zal voor de vers producten een andere oplossing gevonden moeten worden omdat deze dagelijks moeten worden verspreid om zo ook tijdig in het centrum afgeleverd te worden.

Door ook het verkeer in grote delen van de binnenstad straks eenrichting te gaan maken kan op veel plaatsen een veel veiligere woonplaats gecreerd worden maar vooral een veel veiligere binnenstad.

Er kunnen door middel van kleine aanpassingen op wegen van en naar het centrum toe eenrichtingverkeer toegepast worden, ook dit zal een einde betekenen aan onnodige verkeersslachtoffers.

Eenrichtingverkeer kan in zeer goede banen geleid worden mits de gemeente Veenendaal zeer serieus naar deze plannen kijkt.

Het betreft vrijwel alle toegangswegen in het centrum en de ruime omgevingen.

Zandstraat, Prins Bernhardlaan, Verlaat, Vijgendam, deel Kerkewijck..

Op deze manier kan ook meer ruimte vrijgemaakt worden om in grote delen de grachten weer terug te creeren.

In verband met veiligheid kan naar mijn inzien aanspraak gemaakt worden op een Europese subsidie regeling.

Meer werk, Meer veiligheid, Meer ruimte voor groen in binnensteden, en vooral meer benutting van de kwaliteiten van mensen.

Gezamelijk denken zorgt voor een sterker gezamenlijk transport, gezamenlijk creeren zal zorgen voor gezamenlijk leren delen in voor en tegenspoed.

Geen opmerkingen: