Om een zeer unieke binnenstad te creeren is meer nodig dan wat grachten te creeren en wat winkels aan te trekken.
Exculisviteit.
Tijdloos en duurzaam zijn de woorden die gebruikt mogen worden in jet jaar 2009.
Door op hele andere manier naar binnensteden te kijken zoals die van grote steden maar de fouten die daar gemaakt zijn weg te laten kan niet alleen gestreefd worden naar een mooie binnenstand maar ook een zeer geliefde en veilige binnenstad waarvoor iedereen plaats is van jong tot oud.
Door binnensteden beter in te delen en bijvoorbeeld supermarkten naar de randen van binnensteden te gaan verplaatsen kan men grote transporten zoals bevoorradingen in centra zo veel mogelijk gaan vermijden. Hierdoor word ruimte gecreerd voor duurzaam en vooral architectonishe hoge waarde voor prducten zoals straatmeubilair.
Juist in het buitenland word zeer groot kwaliteit nageleefd terwijl in Nederland de gemiddelde binnenstad eens in de tien jaar een metamorfose moet ondergaan om verloedering tegen te gaan.
Door op alle fronten naar een centrum te kijken als dat van Veenendaal word niet alleen een ondernemer goed begrepen maar word ook meegedacht met de activa gebruiker en passiva gebruikers van centra.( ontvanger en aanbieder..)
Hoogwaardige kwaliteit..
Door hoogwaardige architectonische waarde voorop te stellen bij het uitzoeken van producten en de kwaliteit ervan word niet alleen het beeld van het centrum beter bepaald maar word ook in de portemonee bespaard van inwoners van desbetreffende plaats dit keer Veenendaal.
Om een concurentie positie te kunnen en willen gaan behalen in Nederland is inmiddels veel meer nodig dan de achterhaalde rapporten van gemeente Veenendaal centrumvisie 2030.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten