De onnodige bouwdrift van vele geplande en leegstaande kantoorgebouwen en bedrijfs gebouwen in Veenendaal worden reeds in kaart gebracht.
Vele duizenden vierkante meters staan leeg en sommigen staan al jaren te wachten op huurders, diverse gebouwen staan al jaren leeg en zorgen voor troosteloze aanblikken in bedrijfsgebieden, naar onze visie moet beter gekeken worden naar invulling van deze gebieden VOORDAT men overgaat tot uitbreiding van een zeer gewild leefgebied zoals de regio veenendaal.
Zo zou bijvoorbeeld een bedrijfsgebied wat achter van leeuwis ligt eventueel opgeofferd kunnen worden om als woongebied te kunnen gaan functioneren omdat dit veel centraler ligt en het kleine aantal bedrijven wat daar gevestigd is gemakkelijk meegeholpen kan worden met verplaatsen van hun bedrijfsruimte naar andere bestaande gebieden. Ook in dit gebied is al jarenlang sprake van leegstand.
Een verandering naar zeer hoge eisen voor bijvoorbeeld Architectuur zorgt voor een langer en mooier geheel in deze woonplaats. De blikken gebouwen die Als zogenaamde blikvangers moeten dienen langs de A12 worden door veel bezoekers van veenendaal afgescheept als ´blikken´ met zeer weinig architectonische waarde, het zou voor het aanzicht van Veenendaal veel mooier zijn een groot gezamenlijk gebouw te creeren waar autodealers gezamenlijk hun wagenparken in creeren, door dit samen te voegen in zelfde vorm als Meubelcentra kan veel ruimte bespaard worden en een betere vergelijking getrokken worden in met name het uitzoeken van wagens.
Door het samenvoegen van deze autodealers kan zeer veel ruimte bespaard worden en is uitbreiding van Veenendaal Absoluut niet noodzakelijk en kan deze plaats mee¨groeien¨ met inkrimping van onze wereldbevolking straks.
Het creeren van een groot gezamenlijk gebouw in bijvoorbeeld kristalvorm kan men een zeer mooi en zeer luxueuze wagencentrum creeren wat zeker de concurentie aan zal gaan met geheel Nederland.
Door het gebouw in glas te bouwen in vorm van ijskristal ontstaan veel meer etalage ruimte voor een wagenpark.
Door het gezamenlijk ten toon stellen van wagenparken kan veel bedrijfsruimte heringericht worden als nieuw bedrijfsterrein of andere bedrijfsvoering.
Ook woonwijken kunnen met de bouwdrift bedwongen worden door veel beter te kijken naar plaatsen die voor handen zijn in Veenendaal zelf dan daarbuiten, de bouwdrift die dit gemeentebestuur voor handen heeft zal zeker rellen gaan veroorzaken in diverse gemeentes rondom Veenendaal en zou een einde betekenen een de aantrekkingskracht van bijvoorbeeld het stadswinkelcentrum, hier is al op veel plaatsen protest zichtbaar aan het worden.
Onze visie is dan ook hierbij, eerst ruimte opvullen voordat men nieuw pleegd, de 17 nieuwe kantoorgebouwen die gepland staan voor langs de a12 zijn dan ook volgens onze visie en waarnemingen puur een spelletje om projectontwikkelaars en bouwaannemers aan het werk te houden zonder eerst te kijken naar opvulling van enorm veel leegstaande en of te huur staande kantoor en bedrijfspanden. Er zou meegekeken kunnen worden naar aanpassing van bijvoorbeeld bestemmingsplannen om zo jarenlange leegstand te voorkomen.
De eventuele nieuw te bouwen kantoren aan de a12 zouden of een andere functie kunnen krijgen of zijn volledig overbodig.
De groeistuipen van Veenendaal zouden eerst veel meer op het centrum van de plaats kunnen worden gericht waardoor een grotere bevolkingsdichtheid in het centrum ontstaat en uitbreiding van de woonwijken verder het binnenveld in volledig overbodig laten.
Er zullen later foto,s worden toegevoegd de vele leegstand in met name Veenendaal in kaart te brengen, er lopen inmiddels onderzoeken naar de haalbaarheid deze kantoor en bedrijfspanden in de verhuur te krijgen. Naar onze visie zal over tien jaar een groot gedeelte van dit gebied overbodig leeg staan met bedrijfspanden van zeer lage architectonische waarde.
Een plaats als Veenendaal verdient een veel hogere architectonische waarde voor lange levensduur. zo het er nu voor staat zitten wij de nieuwe generatie de komende jaren met een schroothoop van gebouwen die veelal is neergezet projectontwikkelaars in hun portomonee te voorzien in plaats van te kijken naar enige architectonische waarde.
Het gebouw langs de a2 naar Amsterdam waar bijvoorbeeld gezamenlijke bedrijfsvoering gevoerd word is de nieuw toon in bedrijfvoering in Nederland, deze grote verandering is noodzakelijk geworden economisch verantwoord en vooral energiezuiging te kunnen bedrijfsvoeren.
het meer samenvoegen van bedrijfsruimtes en gebruik maken van tweede of derde verdiepingen zal meer grond beschikbaar zijn en kan zelfs de bouwdrift bedwongen worden tot ver binnen de gemeente grenzen van bijvoorbeeld Veenendaal.
Het gezamenlijke wagencentrum zou zijn kosten zeker terug verdienen als dit gezamenlijk en energiezuinig zal worden opgezet met mischien wel subsidie uit de Europese susbisidie pot. Gezamenlijke huur zorgt voor minder risico van leegstand, gezamenlijke samenwerking zorgt voor een veel sterkere connectie en concurentie mogelijkheid voor geheel Nederland.
Samen ben je sterker en kunnen we komen tot een vriendelijke energiezuinige oplossing waar iedereen baat bij heeft, ook boeren zal de bouwdrift aan banden gelegd moeten worden verstedelijking in het midden van Nederland verder tegen te gaan, ook hier moet veel meer rekening gehouden worden met landelijk gebied en landelijk zal er bekeken moeten worden naar een zelfde regelgeving om vriendjespolitiek in ook kleinere gemeenten te voorkomen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten